Cilji

Da v življenju dosežemo in dobimo to, kar si želimo, je potrebno postaviti cilje. Torej jasno opredeliti naše želje in si narediti načrt za doseganje. Če si sistematično postaivmo cilje, nam lahko to pomaga, da dosežemo več, tudi v krajšem času, posledično smo bolj motivirani za aktivnosti, hkrati pa tako postanemo tudi bolj organizirani in izboljšamo svojo učinkovitost. Pri postavljanju ciljev se moramo najprej vedno vprašati nekaj osnovnih vprašanj.

  • Kaj želim doseči?

Pri tem je pomembno, da dobro poznaš sebe, svoje vrednote, želje, pozitivne in tudi negativne lastnosti, kaj te resnično osrečuje, kaj potrebuješ.

  • Kako bom to dosegel/a?

Dobro je, da si narediš nek plan, kako boš cilj dosegel/a. Svojo pot do cilja tako razčleni na manjše korake, ki jih boš izpolnjeval/a sproti. Mogoče je tudi prvi korak k doseganju cilja, da se pozanimaš in pridobiš več informacij o tem kar si želiš. To ti bo dalo širši vpogled v to, kako cilj doseči. Vseskozi pa se moraš zavedati svojih kompetenc, spretnosti, sposobnosti, kakšna znanja imaš. Dobro je razmisliti tudi o svojih finančnih zmožnostih, če si zastaviš cilj, ki od tebe zahteva neka finančna sredstva. Tukaj lahko razmisliš tudi o možnih ovirah, kdaj bi se lahko pojavila kakšna in kako se ji lahko izogneš ali vsaj kako jo takrat lahko rešuješ.

  • Zakaj si želim doseči ta cilj?

To vprašanje zakaj se pogosto povezuje tudi z vrednotami, ki motivirajo tvoje vedenje. Res moraš poznati sam/a sebe, razmisliti kaj ti bo ta cilj prinesel, kako boš postopala po izpolnitvi cilja.

  • Kdo mi lahko pomaga in je vpleten pri doseganju mojih ciljev?

Če poznaš ljudi, na katere se lahko obrneš po dodatne informacije, podporo ali tudi pomoč, ti lahko to olajša težko in dolgo pot pri doseganju cilja. Vedeti moraš, na koga se obrniti, ko bo težko in te bo vzpodbujal. Razmisli tudi o tem, kdo te lahko ovira. Kako bojo tvoja dejanja na poti do cilja vplivala na druge. Pri tem se moreš torej zavedati, da na nekatere cilje lahko vplivaš izključno sam/a, uresničitev nekaterih ciljev pa je odvisna tudi od drugih ljudi.

_sp-saveti-za-motivaciju-uspeh

Cilje si lahko postavljaš krajše, torej kratkoročne, ki veljajo bolj za prihodnje dni, mesece tudi do enega leta. Lahko pa si postaviš tudi dolgoročne cilje, ki veljajo bolj na splošno za tvoje življenje in predstavljajo neko življenjsko vodilo. Za doseganje dolgoročni ciljev pa so seveda potrebni doseženi kratkoročni cilji. Ti ti bodo tudi dajali večjo motivacijo, saj jih boš dosegel/a prej in bodo verjetno od tebe zahtevali tudi manj energije kakor dolgoročni. Cilje si postavljaj zahtevne, a še vedno takšne, ki jih zmoreš doseči. Naj torej ne presegajo tvojih sposobnosti. Smiselno si je cilje urediti v nek vrstni red, kaj je zate pomembno najprej in kaj šele kasneje. Pazi pa tudi na število postavljenih ciljev. Za vsako področje si lahko pripraviš svoj seznam ciljev, torej posebej za šolo in izobraževanje, cilji v povezavi z družino, zdravjem, prostočasnimi aktivnostmi. Ne postavi pa si preveč ciljev! To lahko pri tebi povzroča stres, težje se tudi zbereš in posledično težje uresničuješ korake do vsakega cilja, če je teh preveč.

Kot sem že omenila, je dobro cilje zapisati na nek list, kakšne manjše aktivnosti in korake, ki jih boš izvedel/a do uresničitve cilja pa tudi na koledar ali v planer. Tako te bodo zapisani koraki vedno opominjali kaj še moraš narediti in tudi koliko si že naredil/a. Cilj boš tako vedno lahko spremljal/a. Pri zapisovanju ciljev pa bodi pozoren/a na to, da so cilji zapisani v prvi osebi ednine, torej: Jaz bom to šolsko leto odlična. Lahko so zapisani v obliki, kot da šele pridejo ali, da je to že uresničeno, npr. Jaz sem to šolsko leto odlična. Pazi pa tudi na to, da stavke oblikuješ pozitivno, npr. več tečem, namesto ne poležavam doma. Pomembno je tudi, da ko dosežeš neko stopnjo, izpolniš korak, da se tega zaveš, si ponosen/a nase, se pohvališ, nagradiš in tako vidiš kako uspešen/a si pri doseganju ciljev. Svoje cilje in korake do cilja seveda spremljaj vsak dan, saj jih lahko skozi čas tudi kaj preoblikuješ, dodaš kakšno stvar, mogoče zmanjšaš število korakov.

Pa ti, že imaš postavljene cilje za to šolsko leto? Nam zaupaš kakšnega?

#veskamgres

motivation-for-7-day-diet

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.